keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

KUUKAUSI PÄHKINÄNKUORESSA

DSC_0078
DSC_0087
DSC_0101
Vau, tätä mun projektia on takana jo kuukausi! Aika on mennyt ihan supernopeaan, ja välillä tuntuu ettei olis yhtään mitään tullut edes tehtyä, sillä oon nauttinut tästä "dieetistä" tosi paljon! Oon oppinut tekemään erilaisia ruokia, kokeillut uusia aineksia ja ruvennut käymään kaupassa ekan kerran ikinä listan kanssa, jopa ilman heräteostoksia. 
DSC_0093
DSC_0112
About viikko sitten alkanut silmätulehdus kaato mut sänkyyn, pois töistä ja treeneistä. Söin ihan normaalisti, mutta silti olo tuntui ihan mielettömän turvonneelta ja siltä että koko viimeisten viikkojen työ olisi mennyt hukkaan ja kadotetut sentit palanneet muutamassa päivässä. Tilanne ärsytti tosi paljon, mutta nyt silmätulehdus onneksi jo alkaa olemaan ohi kiitos hyvien antibioottien ja silmätippojen. Nyt multa löytyy taas sitä kuuluisaa alkumotivaatiota tän "välin" takia! 
MAHAKOLLAASIEDISTYS
Eilen työpalaveriin lähtiessäni päätin laittaa jalkaani mustat perusfarkut, jotka mulla aina on, mutta olkkariin käveltyäni tajusin ottaneeni perusfarkkujeni sijaan mustat tavoitefarkkuni. Ihan piruuttani päätin testata näitä farkkuja vaikka oletin viime päivien kipeilyjen ansiosta niiden istuvuuden olevan vielä kauempana kuin projektia aloittaessa. Yllätys oli kuitenkin iloinen, kun farkut menivät kuin menivätkin jopa lähes kiinni! Kuvakulmat kuvissa on valitettavasti erilaiset, mut eiköhän näistä huomaa sen tärkeimmän, eli sen että jotain on muuttunut. Oon ihan fiiliksissä, ehkäpä jo kuukauden päästä mä saan nä farkut kunnolla päälleni! Lisää tavoitehousuja löytyy tästä postauksesta

Myös painossa on tapahtunut pienoista muutosta, vaikka viikonloppuna näyttikin vaarallisesti siltä, että kahden viikon pudotus on jäänyt pariin sataan grammaan. Ehkäpä eilinen kävely laittoi nesteet taas liikkeelle, ja tänään vaaka näytti 55,8 kg - jes, mä pääsin sittenkin viidenkymmenenviiden puolelle vaikka vähän epävarmalta näytti! Nyt kun pääsen taas pikkuhiljaa liikkumaan, toivon että painokin tippuisi vähän varmemmin ja turvotukset pysyisivät poissa! 
DSC_0076
DSC_0098
Kuvissa näkyy viimeisen viikon ruokia, mutta mahtuipa mukaan yksi hese-ateria sekä pari pikkupullaa. Onneksi tälläiset pienet jutut ei kuitenkaan kaada koko painonpudotusprojektia kun perustat on kunnossa! Tällä hetkellä tälläisiä "herkkuja/pieniä repsahduksia" on tullut about kaksi viikossa - jos sais karsittua sen määrän vain yhteen!

Seuraavan kuukauden tavoitteeksi oon suunnitellut kilon pudotusta - 18.4 vaa'an pitäisi siis näyttää 54,8 kiloa. Tän ekan kuukauden pudotus oli hurjat 2,3 kiloa (58,1--> 55,8) joten kilon pudotus on aika pikkuinen tuohon verrattuna. Seuraavan kahden viikon (kuuden viikon) koosteen kirjoittelen keskiviikkona 1.4 painon pitäis siis olla 55,1 - hui, mä en oo varmaan viiteen vuoteen painanut niin vähää! Ois myös ihan superia, jos kuukauden päästä saisin tässäkin postauksessa näkyneet mustat farkut jalkaan. 

Nyt mä lähden kokkailemaan kanaa ja wokkivihanneksia, ja sen jälkeen vihdoin pitkän liikkumattoman viisipäiväisen jälkeen treeneihin. Lajiksi valitsin tällä kertaa Body Pumpin, sillä mun on edelleen pidettävä vain silmälaseja piilareitten sijaan, ja ko. laji ei oo hirveen pomppiva eikä lasit toivottavasti häiritse! 

2 kommenttia:

  1. Monta kertaa syöt päivässä ja mihin aikaa?:) itsekkin pitäisi pari kiloa pudottaa

    VastaaPoista
  2. Tämä postaus kertoo jonkin verran mun "tavoitesyömisistä": http://omakaunismaailma.blogspot.fi/2015/02/mitasaasyot.html

    Mutta siis ihan tiivistetysti mä syön terveellistä, tavallista kotiruokaa; kanaa, jauhelihaa ja joskus kalaakin kun kukkaro antaa periksi, riisiä, täysjyväpastaa, makaroonia. Paljon vihanneksia; sekä tuoreita että pakastettuja, jotka yleensä heitän sit hiilarin sekaan (riisi/makarooni). Välipaloilla ja aamuisin rahkaa, puuroa, mysliä, marjoja, joskus leipääkin, mutta aika harvoin. Mä en halua tehdä tästä mun elämäntaparempasta mitään vakavaa dieettiä, vaan haluan et syöminen on mukavaa ja nautittavaa eikä siitä tarvii stressata. Mä uskon siihen että pari kertaa viikossa voi herkutella jotain pientä hyvällä omatunnolla, kun syömisen pohja ja liikunnat on muuten kunnossa. Syön hyvin säännöllisesti, eli noin 3-4 tunnin välein, ja huomaan kyllä välittömästi jos ruoka on jäänyt välistä tai ateriaväli venynyt liian pitkäksi!

    Blogista löytyy myös aika paljon kuvia ruuista mitä syön että kannattaa niistä kattella jos jotkut sopisivat omaankin ruokavalioon (:

    Tsemppiä sulle!

    VastaaPoista